Pris för årets bästa kaffeleverantör 2018

Custice, som kontinuerligt intervjuar svenska företag om hur de upplever sina leverantörer på olika områden, har instiftat en årlig utmärkelse – Custice Awards. Listan med vinnare bygger på en sammanställning av nära 19 000 intervjuer, där kundföretag har satt betyg på hur nöjda de är med leverantörernas kompetens, pris, problemlösning, service och tillgänglighet. En vinnare presenteras för varje län, nästan. Blekinge och Gotland har lämnats utanför. Vi vill med stolthet berätta att vi på Koppen AB har utsetts till Bästa leverantör av kaffemaskiner i Västmanland 2018. 

Vår stora digitala satsning

Servicetek
Vi började redan på hösten 2017 med att bygga vårt eget arbetsorderhanteringssystem, ServiceTek.
Det är ett webbaserat system som är mobil anpassat med kopplingar till vårt bokföringssystem.
Vårt miljömål med Servicetek är att dels att ta bort samtliga pappersbaserade följesedlar, serviceordrar och att du som kund signerar dokumenten direkt i vår app.  Allt går digitaliserat till vår administration. Detta för att minska på vår miljöbelastning. Vi höjer även vår kvalitét på vår service genom att vi på detta sätt har lättare att få kontroll på både akuta och planerade servicejobb. Under 2018 har vi arbetat med Servicetek som många av er kunder har märkt med genom signeringar på våra mobiltelefoner.

Servicebilar
Vi har inskaffat två nya servicebilar, Renault Trafic, en till Kim och en till Eric.
Båda bilarna har bättre miljöprestanda än våra gamla trotjänare.

Elleverantör
Under våren bytte vi elleverantör så nu är all vår elförbrukning grön och från 100% förnybara källor.

Varuautomater
Vi har som målsättning att succesivt byta ut all vår belysning till LED-armaturer, så under hösten så bytte vi ut samtlig belysning på våra Refreshment Center (varuautomater).

                              

 

Miljö

Koppen AB var det första miljöcertifierade företaget enligt ISO 14001 i vår bransch i hela Mälardalen. Sedan 20 maj 2003 arbetar vi för att ständigt utveckla oss genom kontinuerliga personalutbildningar för att öka vår miljömedvetet. Vi har fortlöpande samarbete med våra leverantörer som utvecklar sitt produktsortiment och som är lyhörda för den nya tidens konsumenter med krav på officiella miljömärkningar och etiska ställningstaganden. Vi samordnar våra transporter, dessutom är alla våra servicebilar är utrustade med GPS för att på ett optimalt sätt minsta vår miljöpåverkan.

Kvalitet

Vi sätter en ära i att hålla högsta kvalitet på service, automater, produkter och leveranser på bestämd tid. På Koppen pågår ständigt kvalitetsarbete. Det är det viktigaste konkurrensmedlet för oss. Vi arbetar för att utveckla oss genom kompetensutveckling för att öka vår miljömedvetet. Dessutom utvecklar vi sortimentet, servicekoncept, utrustningen och våra tjänster för att kunna överträffa våra kunders krav och förväntningar.